Red Bull

 2009.02.08. 12:22

szárnyakat ad

1997-ben betiltották, 2000-ben újra forgalomba jött az országban. (Országunkban nem volt engedélyezett az ilyen magas koffeintartalmú termékek árusítása, később engedélyezték, rendelet módosítás nélkül. Azóta növekszik az ilyen italok forgalmazása nálunk.) A nem tervezett médiahack már önmaga hír volt a forgalmazónak, és azóta törhetetlen a red bull, és növekvő az ára. Az biztos, hogy a red bull eltalálja a tutti-frutti ízt, de kábé itt a pont.  Öt féle  vitamint tartalmaz. Finomabb mint a 69 Ft-os akciós energia ital társai, de az ötszörös árat bizony nem éri meg. Ismertetőjéből amit a dobozon olvashatunk tulajdonképpen egekig magasztalják az italt: "növel", "fokoz", "javít", "segít", "kiegyensúlyozott" stb.. Nem írja, hogy alkohollal és várandós anyukák nem fogyaszthatják, de az igen, hogy hidegen kell inni - ez általában természetes folyamat az üdítő szerű italoknál. Szénsavassága, utó íze is jó. De ennyit vizetni a reklámért? Forma 1, airrace, motorsport stb... És még szárnyakat se ad. A megtévesztő ellenben vicces tv spotokkal ellentétben (azok viszont tényleg jók). Hasonlóan a bombához és burnhöz itt is a reklámért fizetünk. A doboz esztétikus, és "laza" (laza, gondolja a bunkó - de a paraszt úgy látja a dolgot, hogy csak nagyzolás). Említett eset, miszerint nem mindegy, hogy red bullal mész végig az utcán, vagy teszkós drinkkel, csajok is a pénzre buknak - sajnos ez a magyar valóság. Létezik cukormentes változatban, nagyob dobozzal és más országban más csomagolásban is kapható. Itthon lehet kapni Red Bull Cola-t is, amiről nem sok jót hallottam, de a név miatt kifogom próbálni. Ezenfelül ismerünk még sok más vörös bika terméket, ruhát (hétezer forint alatt sapkára gondoljunk csak), autót, kreatív versenyt. Ezekért fizetünk.

forgalmazó Red Bull GmbH (osztrák)

koffein / taurin / energia - 32 mg / 400 mg / 192 Kj

6/10
 

szerintünk : (3/5)
szerintetek: (4,5/5)

Címkék: red bull 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://edrink.blog.hu/api/trackback/id/tr57929883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

garage 2010.04.01. 13:21:36

ha már csajozni akarok, akkor inkább egy üveg chivasszal megyek végig az utcán :)

csesztella 2011.02.04. 10:33:45

Nagyrészt igaz az, amit írtál Az ízét tekintve tényleg ők találták el legjobban a trutti futtit. ( én például a bombát pont az íze miatt nem szeretem, az nagyon nem jó)
Ami a reklámokat és a tartalmat illeti: tényleg hatalmas ismertségre tett már szert.
Én sokfélét kipróbáltam már. Habár, nem iszom minden egyes nap, jóformán csak vizsgaidőszakban, de akkor nagyon kell. Főleg az első 1-2 hét után, amikor elfogy a kezdeti lendület.
Szóval, ittam én már tesco gazdaságosat is. Az ízével semmi bajom nem volt, sőt, talán a red bull után a legjobb íze ennek van, azonban hatásában nem hasonlítható össze. A tescos is hat hirtelen, de sokkal kevesebb ideig.
Az ára tény és való, hogy nem túl bizalom gerjesztő, de mivel nem mindennapi fogyasztásra van, néha megengedem magamnak.

szedito84@freemail.hu 2011.02.04. 14:27:26

Én mindig úgy csinálom, hogy mikor le van értékelve akkor veszek többet. Amúgy meg tényleg a többihez képest drágább a Red Bull, de a leghatásosabb. Ebből elég egyet meginnom és 3-4 órán keresztül érzem a hatását. Sokkal koncentráltabb vagyok és egyáltalán nem érzem, hogy kevesebbet aludtam a kelleténél. Mikor sokat vezetek inkább energiaitalt iszok, mint kávét. Persze akkor hat igazán, ha már régebb óta nem ittam. De mindenhez hozzászokik a szervezetünk és ez nem a gyártó hibája, ha nem tudjuk hol a határ.

lendulunk 2011.02.09. 09:44:16

A Bomba íze nekem sem jött be - a tutti frutti ízt viszont nagyoon kedvelem! ;D
Nálam is főleg a vizsgaidőszakban gyakori, hogy energiaitalon élek, mert enélkül egész egyszerűen majdhogynem átaludnám az egészet... Némi energiaitallal azonban jobban tudok koncentrálni és éjszakába nyúlóan aktív tudok lenni.
Meg a tegnapi buli után most is jól esne egy - hogy toppon legyek...
Amúgy valóban nem olcsó, de én személy szerint nem iszok úgysem olyan sokat, hogy csődbe vigyen : D Szóval ilyenkor meg megengedem magamnak a Red Bullt.

abrakadbabra 2011.02.09. 12:44:08

Nem is tudtam, hogy 1997 és 2000 között be volt tiltva.
Kedvelem az ízét, de nem vagyok függő. Nem iszom naponta. Akkor vásárolom, ha tanulnom, vagy dolgoznom kell sokat.
Ha például buliban iszogatunk, nem Red Bullt veszek az alkohol mellé. Egyrészt, mert ahhoz túl drága, másrészt nem veszem észre és megiszom belőle túl sokat. Pezsgő vagy vodka mellé szoktam venni, és abból azért megiszik az többet egy buli alatt. :D
Hatását tekintve is a legjobb szerintem, és nem mellesleg, nagyon finom.

stuncenpudli 2011.02.10. 10:40:46

'97-2000 közt mind be volt tiltva én tudtam róla, de azért más néven hozzá lehetett jutna nem olyan sok koffeinnel ;)
Most meg már az a baj, hogy annyira sokféle van, hogy győzd választani közülük...
A Red Bull-al az a baj, hogy őrült drága.. Hiába jó az íze hiába benne az a sok vitamin, hiába az alpesi víz 400 Ft az nagyon sok érte :S
Azaz én nem engedhetem meg magamnak, még ha valóban adna szárnyakat akkor oké :D

peterfizora 2011.02.10. 14:17:45

Én sem tudtam, hogy be voltak tiltva, számomra ez az újdonság erejével hat. :D
Drága, tényleg, és nem is mondom, hogy nem kell a márkát is megfizetni benne, mert a Red Bullnak nagyon drága lehet a marketingje. Nagyon sokat költenek reklámra szerintem. Habár, mostanság el is tűntek azok a jópofa animációs reklámok.
Ha azt vesszük egyébként, a Bomba is 300 ft felett van...
A Red Bullnak legalább van hatása. tényleg élénkít. Nyilván, ha alkalmanként veszed, kicsit borsos az ára.

Kozomago 2011.02.15. 13:39:14

@lendulunk: Ha éjszakába nyúlóan is aktív tudsz lenni, annak gondolom a párod örül legjobban :D

Egyébként én nagyobb üzletekben pénztáraknál szoktam látni ilyen kicsi dobozban lévő talán Shot névre keresztelt kiszerelést is. Ezzel találkozott már valaki vagy próbáltátok? Ez tulajdonképpen egy kicsi izébe csomagolt miniadag? Mert menőnek nézett ki nagyon, de valahogy én méretgazdaságossági szempontból szeretem a nagyobbat venni mindenből (értsd: ami nagyobb kiszerelés, az általában olcsóbb)

barbuska 2011.02.16. 15:02:16

Igen, Kozomago, az ilyen miniadag, miért, mit gondoltál, egy lövedék van benne? Gondolom azért Shot, mert egy energialövésre céloz, mert picike - bomba mégsem lehetett gondolom - érthető okokból :D
Egyébként a hírnevének megalapozásában biztosan segített a betiltás, de akkor talán még nem is nagyon volt más a piacon...

Joco22 2011.02.21. 12:30:50

Azok a pici Red Bullok valamivel erősebbek, mint a nagyobb dobozos. Még nem ittam, nem is néztem, mennyi koffein, illetve taurin van bennük.
Azt bírom, amikor be akarják bizonyítani, hogy egy 100 ft-os energiaital ugyanaz, mint egy Red Bull például.
Nagyon nem!
A hasonló ízt nem nagy dolog elérni, meg ugyanannyi koffeint és taurint tartalmaz. Ezzel azonban nincs vége a történetnek, szerintem.
Minden összetevő fontos és hozzájárul a minőséghez!

MártonFull 2011.02.21. 15:35:01

Nos rendben Challange accept!!
Kérlek írd ide le a Red Bull illetve egy másik energiaital egy olcsó energiaital összetevőinek a listáját kérlek! Mert talán max vitamint adtak hozzá pluszban, de nem hiszem hogy egyéb összetevőbeli különbség lenne, az biztos hogy az íze számomra valamivel kellemesebb de ez meg elég szubjektív...

peterfizora 2011.02.25. 13:38:50

Abban igazad van, hogy az íz megítélése szubjektív. Az, hogy kinek, mi is a finom.
Nekem is amúgy a Red Bull ízlik a legjobban. valamiért nekem annak van a legjobb tutti frutti íze.
Hatását tekintve, többet tud, mint a 100 ft-os társai.
Az összetevőkkel kapcsolatosan meg nem csak azt kell nézni, hogy hány mg koffeint tartalmaz, hanem az egyéb, hozzáadott dolgokat is.
És a vitaminok valóban fontosak, nem hinném, hogy mondjuk a tescos dúskál a c vitaminban. :P Ezen túl, nem csak ez az, ami annyiba kerül,amennyiért árulják.
Persze, hogy van benne marketing is, de ez a legtöbb termékre azért igaz.

Kozomago 2011.03.02. 12:46:10

Nem, nem gondoltam lövedékre, kedves barbuska! :-)
azóta ki is próbáltam ezt a pici Red Bullt.
Egy borfesztiválra kellett mennem és a borkóstoltatás délután 3-tól hajnali 2ig tartott. Nagyon fárasztó volt, de ez ébren tartott elég rendesen.
Szerintem, sokkal erősebb, mint a nagyobbak, 4-szer annyi koffein van benne.
Ezt végképp nem szabad rendszeresen inni.

MártonFull 2011.03.02. 16:27:57

@Kozomago: Attól mert 4x annyi koffein van benne még a hatása nem fog 4X annyi ideig tartani ezt garantálom ;) Csak 4x annyira bepörögsz 4 annyira felmegy a vérnyomásod stb stb. ez a baj a shot-okkal, hogy kicsik de nagyon aljasak :S Olyan mintha bevennél egy brutál koffein tablettát taurinnal leöblítve :D

zoldbeka55 2011.03.04. 12:39:53

@barbuska: Aztán csinálnak majd még kisebbet, és azt meg elnevezik energiapöccnek :D

@MártonFull: Az miért nem függ össze? Akkor csak több ideig tart, amíg a több koffein felszívódik, legalábbis szerintem az lenne a logikus. Ha több koffein, akkor tovább leszel élénk? Szerintem így lenne jó, de annyira nem ismerem, hogy hogyan működnek a dologok, de végülis több benzinnel is tovább megy a kocsi...

Kozomago 2011.03.08. 12:49:30

@MártonFull: Utánanéztem, és a négyszer annyi koffein az úgy vonatkozik rá, hogy a 100 ml-ben van négyszer annyi koffein, de mivel a nagy 250, a kicsi meg 60 ml, így tulajdonképpen abszolút értékben ugyanannyi van a kettőben. Szóval igazából összetömörítettek egy nagyot, hogy így sokkal gyorsabban és kényelmesebben tudják elfogyasztani az emberek, bár én szeretem az ízét, úgyhogy inkább a nagyobb kiszerelés mellett maradok.

judás 2011.03.11. 10:42:48

Nekem a Red Bullban a reklámjai tetszenek a legjobban! :D A tv-sek némelyike világbajnok! Ízre sem olyan vészes, bár én csak egyszer-egyszer veszek magamnak. Az egyebei közül a Red Bull Mobil az, ami igazán megragadta a fantáziámat. Alkalomadtán tutira beújítok magamnak egy olyat :D

MártonFull 2011.03.11. 13:58:24

@zoldbeka55: Igen de az autó az egy gép te meg egy ember vagy azaz nem vagy gép ;)
Ugyanis a szervezeted folyamatosan bontja lefelé és úgy növeli a várnyomást is, ha több koffeint kap jobban felemeli a vérnyomást és nem az időben tolódik ki, hisz vajon miért van az, hogy valaki bekapott pár koffein tablettát és belehalt? Nem 3 napig pörgött és azért hanem mert annyira felnyomta a vérnyomását, hogy nem bírta a szíve... Ez a shot meg valóban azért shot mert töményebb, de nem erősebb...

debane 2011.03.17. 12:13:28

@judás: Tényleg zseniális, hogy egy "egyszerű" energiaitalból mekkora dolgokat hoztak ki. A legújabb azt hiszem, ez a mobilhálózat, de vannak rendezvények, főleg sportesemények, amik egy egész életstílust tükröznek. Nem gyakran iszom energiaitalt, de, ha már megveszem, nem adom alább egy Red Bullnál.

arakegyemeg 2011.03.23. 13:51:05

Látom többen is említettétek, hogy a Bomba ízét nem szeretitek. Ugyanígy vagyok vele. Valamiért egyszerűen nem jön be az íze. A legtöbb energiaital annyira hasonlít egymásra ízvilágban - a Bomba meg kilóg a sorból.

Én Red Bull párti vagyok. Nem sűrűn energiaitalozom, főleg ha szellemileg toppon kell lennem - ilyenkor akkor meg már nem a saját márkás termékeket választom...

Viszont garage ezen jót nevettem :D tényleg nem ezen múlik a csajozás ;D

astroerno 2011.03.24. 13:00:12

@arakegyemeg:
Én is pontosan azért a redbullt iszom edzéshez meg vizsgákhoz, mert annak van meg az az originál tutti-frutti íze.. Na, ez most úgy hangzott kicsit, mintha intravénásan adagolnám magamba literszám, de azért nem ilyen durva a helyzet, kb hetente iszom meg 3-4 dobozzal és a 4 már vizsgaidőszak. :D
Visszatérve: a mai energiaitalok közül a red bull a legrégebbi (talán az első is egyben, de nem szeretnék hülyeséget mondani), és nálam ez már önmagában is garancia arra, hogy a megszokott minőséget kapom.
süti beállítások módosítása