Nem kell félni, nem fog fájni!
Régen nagy márkának tartottam, az is volt. Nagyon tetszett a kapucnis pulcsi, meg a fekete halálfejes póló. Egy időben kevertem a Blind márkával, de ez is tisztázódott. Később megjelentek a "No Fera" matricák a csodás tuning ladák hátsó szélvédőjén, a márka jelentése pedig elfeledett hazánkban.
A történet 1989-ben kezdődött Californiában, amikor a No Fear nem csak márkát, hanem életérzést is jelentett. Az egyes ruházati termékeken különböző jelentésű mondatok, idézetek jelentek meg, így a "Nincs félelem!" vagy máshogy fordítva "Nem kell félni!" mondatok is ide tartoznak. A jelentés közvetlenűl kapcsolódik sok sport tevékenységhez pl.:motorkrossz, szörf, bmx (és sok-sok más extrém sporthoz). Ezek mellett zenekarok szponzorává is vált. A '90-es években nagyon elterjedt a márka, itthon leggyakrabban a kínia utánzattal találkozhattunk, ami elszomorította az eredeti No Fear tulajdonosokat, mivel nem igazán lehetett megkülönböztetni a hamisítványt az igazitól. Hazánkból a márka ennek köszönhetően kivonulni látszott, a No Fear pedig elveszítette igazi mivoltát, az életérzést.
De nem volt mindenhol ilyen szomorú a helyzet. Külföldön zajlott a No Fear márka élete, többek között bevezették a félelem mentes energiaitalt.
Egyes internetes adatok szerint 2004-ben a No Fear Extreme Energy Drink volt jelen a boltok polcain leggyakrabban az USA-ban, de a bHIP Globál elemzése szerint a No Fear (a Monster, RedBull, Rockstar energiaitalok mellett) az öt legkedveltebb energiaital közé tartozik.
2010 nagy változás az itthon kapható energiaitalok körében. A Hell a Williamsel közös társulásával meghódítja a Forma 1-en keresztül a világot, megjelennek a Monster italok és megismerkedhetünk az energy shottokal. Most még egy újdonság kerül a hazai polcokra, a No Fear Extreme Energy Drink.
Nem titok, a hazai forgalmazó keresett fel, és ajánlotta az italt. Szinte egyből beszerzésre is került a normál méretű és a nagy dobozos energiaital, ami televan újdonsággal és már megszokott dologgal egyaránt. Egy tesztben, külön veszem a kétféle kiszerelést megjelenését tekintve. Ízben és tartalomban a mennyiségen kívűl minden megegyezik.
Energiaital fanok már találkozhattak az itallal, legalábbis a dobozzal biztos. Középen található halálfej(ecske), két kis szárnya(cskáva)l, nagyon üt. Már majdnem emós', de szerencsére a dizájner kitűnően megoldotta ezen gondolat elkerülésést. Tekintve, hogy mérges a koponya, inkább extrémnek mondanám, amit az alant található "extreme energy" is kitűnően jelez. A No Fear lógo a doboz tetején a már korábban a szemnek megszokott No Fear dizájn jellemzi. A fekete-matt hátteren a fent említett narancsárga-fehér-fekete elemek nagyon jól mutatnak, semmi kacifánt, csak egyszerűen a lényeg dizájnosan mutatva.
A kis és a nagy doboz között a dizájn különbség elenyésző. A termékleírás szöveg nem is változott, szimplán csak méreteiben, arányosan nagyobb lett. A feltűnő változás három dologban mutatkozik meg:
- 485 ml-es kiszerelésben kapható, ami az angol és amcsi méreteket tekintve az ottani normál mennyiség. Kevesebb mint fél liter, de elenyésző mennyiségben.
- new resealable can, ami felhívja a figyelmet a következő különbségre:
- új visszazárható doboz! Ez az ami nem mindegy, ami sok, napjainkban kapható 0,5-ös dobozra jellemzően zavaró. A fél literes doboz tartalmát nagyon ritkán issza meg az ember egyszerre. Itt ez a probléma kiküszöbölésre talált, és végre tesztelhettem egy italt, az ilyen fejlesztésű nyitókával. Meglepően egyszerű, nem is gondoltam volna. Felettéb praktikus, és egyszerűen lehet belőle inni. A szénsavassága megmarad, nem szál bele a darázs és nem megy bele a hangya sem. Néhány kortyocska után nyugodtan vissza tehetem a hűtőbe, csakúgy a kulacstartóba is, nem folyik ki ha rázom vagy megfordítva tartom.
Láss csodát, leveszed a matricát, ami mutatja, hogy merre kell tekerni a nyitófület. Ez még garantáltabbá teszi a bacik felöli védelmet. A nyitófűl egyszerűen elmozdítható, kisebb szisszenés közepette a doboz nyitva van, és akár pohárba- akár közvetlen a szájba öntve fogyasztható. Minő' boldogság, a visszazárható energiaitalos doboz!
Az oldalsó képre klikkelve, nagy méretben megtekinthető a nyitott és zárt opció. Úgy oldották meg, hogy kiöntés közbe levegő kerül a dobozba, így vákum nélkül könnyedén kifolyik a dobozbol a nedű.
A dobozok jól mutatnak. Lássuk, hogy mit tud a belső. A mellékelt matricán nem írják, hogy tutti-frutti ízről gondoskodtak a készítők, így egy kicsit zavaró lehet, nem tudván milyen italt fogunk elfogyasztani. A végeredmény "sör" színű, tutti-fruttis folyadék. De nem rossz, nem oly mint egy energiaital-szirupos lötty. Kellemes, jó ízű, édes, de nem túl cukrozott, picit savanykás folyadékot kapunk. Szénsavassága rendben van, tutti-frutti ízre kitűnő. A Tiger energiaitalra hasonlít az íze. Összetevőiben semmi különlegeset nem tartalmaz a No Fear, maradt a hagyományos energiaitalok mellett. A koffein és taurin mellett inozitolt és a megszokott vitaminokat tartalmazza. Talán ettől egy kicsit többet várnánk egy prémium kategóriás italnál, ezért ez mínusz egy pontot jelenet a No Fearnek.
A dobozon található matricázás (termék infó) nem a legjobb, néhány kevésbé értelmes magyar mondat mellett a lényeg nem derül ki: milyen ízű italt ihatunk. Nincs feltüntetve, hogy tutti-frutti és az sincs rávésve, hogy mennyi taurint tartalmaz. Ez utóbbi a dobozon is hiányosságként jelenik meg. A forgalmazó közölte, hogy ez a probléma kiküszöbölés alatt áll, 1-2 hónapon belűl, hamarosan megjelenhet a magyar nyelvű doboz is hazánkban.
Néhány információval ellátott a forgalmazó. Külföldön, amerikában 4 féle ízben lehet hozzájutni, illetve néha megjelenik 1-1 limitált széria is (pl.: No Fear Gold). A kinti kiszerelések gazdagabb összetevőkkel kerültek piacra. Ha minden jól megy, talán jövőév elején megjelenhet a narancs sárga, blood-shot elnevezésű energiaital is, de ezt nem tudta garantálni. Az ital hamarosan több helyen is megjelenik mint a boltok polcain: különböző sport tevékenységek (motorcross, roncsderbi), bulik- fesztiválok szponzora is lesz, és még elárult egy-két dolgot, de az egyelőre titok.
Jó minimál külső/belső - mennyiért? Az árról pontosan nyilatkozni nem tudott a terjesztő, várhatóan a Monsterhez hasonló, talán egy kicsit drágább lesz a nagyobb kiszerelés. A 0,25-ös 250 Ft körüli áron, ehhez képest a 485 ml-es 320 Ft körül kapható majd, ez utóbbi több szempontból is jobban megéri. Igazából boltja válogatja - választ kaptam a pontos árról. Kicsit sokallom, de még mindig jobban megéri, mint az egyik nagy ellenfele a RedBull. Amit még tudni illik, hogy hamarosan megjelenik a Shot verzió, ami szintén 350 Ft körüli áron várható, olcsóbban kaphatjuk meg mint a Burnt vagy a RedBullt, de drágább mint az Adrenalin. Mint megtudtam a weboldal is hamarosan megérkezik, de addig is aki kíváncsi, nézze meg a hivatalos No Fear oldalt!
Összességében jó, mivel én szerettem a No Fear márkát, régi dolgokat idézett fel bennem. A megjelenés mellett az íz is finom, úgyszint plusz pont. A nagy testvér zárhatósága pedig egyenesen szuper. Probléma, a rossz összetevő ismertető és az ár.
7/10
forgalmazó AMI-VAS kft.
származási hely EU., UK.
koffein 30 mg / 100 ml
taurin n.a. valószínűleg 400 mg / 100 ml
energia 195 kJ (46 kcal) / 100 ml