Energiaitalok fogyasztása

 2010.03.30. 10:32

Tegnap füleltem a rádióban hallható híreket, amikor energiaital fogyasztásáról beszéltek, fel kaptam a fejem. Ez a hír? Rám nézve nem egészen igaz, az ott hallható infó, mert már több napja nem ittam energiaitalt. Szégyen, gyalázat...

Egy piackutató mérései szerint egy év alatt 15%-al nőtt az energiaitalok eladása. Ez köszönhető az állítólagos átlag árak csökkenése miatt. Én ezt csak néhány energiaitalnál tapasztaltam, s ezek mellett jelentek meg új italok, olcsóbbak, drágábbak egyaránt. Közlöm a cikket:

(MTI) - Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért energiaital forgalom 25 százalékkal növekedett; így már több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban egy év alatt.

Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly decemberi és idén januári időszakban 636 forint volt, ez pedig 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.

A kereskedelmi saját márkák piaci részesedése csökkent, szemben az általános trendekkel - jegyzik meg. A kereskedelmi láncok saját márkái mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalék volt a piaci részesedésük.

Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása az energiaital forgalom terén. Tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.

A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékkal bővült egyik évről a másikra, így a sportitalok kiskereskedelmi forgalma meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.

 

Címkék: érdekesség

A bejegyzés trackback címe:

https://edrink.blog.hu/api/trackback/id/tr571880201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borote 2010.04.01. 18:34:05

Ráadásul a shotok is nagy mértékben terjednek, ma találkoztam a maxx-nak a 60ml-es shot italával. Mit ne mondjak, az íze rémes volt :D Lehet hogy az volt a probléma, hogy magában ittam :P
A hatására viszont nem lehet panaszkodni, mert kibírtam vele egy előadást. Ráadásul a szokásoson kívül tartalmaz még ginzenget és guaranát is, hihetetlen 0,01%-os mennyiségben :P
u.i.: 220 forint volt, nem vagyok benne biztos, hogy megérte o.O

kolvanovsky 2010.04.05. 20:21:50

ÉN MÉG NEM ITTAM SHOT-OT, de majd mostanában fogok de én hát nem a legjobb ötletnek tartom mert tutti lesz akkora hülye akki megiszik 8-at egymás uttán és feldobja a pacskert ...
süti beállítások módosítása